14 things I do to pump up my frequency! - Gypsysoul
15700
post-template-default,single,single-post,postid-15700,single-format-standard,qode-quick-links-1.0,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,columns-4,qode-theme-ver-11.0,qode-theme-bridge,hide_inital_sticky,wpb-js-composer js-comp-ver-5.1.1,vc_responsive

14 things I do to pump up my frequency!

Ken je dat? Dagen waarop je je heerlijk voelt, stuitert van de energie en er alleen maar meer mooie dingen op je pad lijken te komen? En aan de andere kant dagen waarop je je rot voelt en gedurende de dag alleen maar meer pech aantrekt? Het liefst kruip je zo snel mogelijk weer terug in je bed. Bijzonder principe he? Of misschien toch niet.

Frequentie
Dit heeft alles te maken met de wet van aantrekkingskracht. Het uitgangspunt hiervan is dat energie gelijke energie aantrekt. Simpel gezegd, wanneer je je goed voelt trek je positieve ervaringen en omstandigheden aan, terwijl je wanneer je je niet goed voelt voorwaarden aantrekt die wij  als negatief of ongewenst bestempelen. Het is eigenlijk net als met een radiofrequentie. Als jij afgestemd bent op AM zul jij de signalen van FM niet ontvangen.

Van groot belang dus om te zorgen dat je je te allen tijde zo lekker mogelijk voelt. Sinds ik dit door kreeg, ben ik een aantal dingen in mijn leven gaan veranderen/toevoegen. En het werkt!  Wil jij weten wat ik doe om meer positieve vibes mijn leven in te trekken?

Positive vibes please!

  1. Elke ochtend als ik opsta zet ik mijn –zelf samengestelde –vrolijke muzieklijst aan en dans (naakt) door de kamer. Vervolgens ga ik douchen en zing ik nog even luidkeels mee. Trucje dat ik jaren geleden leerde van een Franse televisiepresentator. Zijn geheime powersong? One more time van Daft Punk.
  2. Het vermijden van het nieuws. Focus op negativiteit en angst trekken alleen maar meer lage vibes aan. Dat dit zo werkt werd me laatst weer mooi getoond. Ik was nog door de kamer aan het dansen, de vrolijke deuntjes uit mijn boxen schallend. Een collega kwam me met de auto ophalen om naar het werk te gaan. Bij het aanzetten van de radio begon de presentator onmiddellijk te vertellen over nieuwe muggenziektes. Vijf minuten later was de energie in de auto wat bedompter. ‘Die vrolijke muziek en dat dansen van jou zijn inderdaad zo gek nog niet’, verzuchtte de collega.
  3. Elke dag mediteren. Het helpt je hoofd leeg te maken en je minder te identificeren met je lichaam en je dagelijkse omstandigheden. Sinds ik dit doe trek ik me dingen minder persoonlijk aan en is het makkelijkere het grotere plaatje te zien.
  4. Dankbaar zijn. Oftewel count your blessings. Dankbaarheid is immers één van de meest positieve gevoelens die er bestaan. Ik focus op de dingen in mijn leven waar ik dankbaar voor ben. Kleine dingen als een fijn gesprek of een zonnige dag. Maar ook bij grote dingen die in eerste instantie niet zo positief lijken. Bijvoorbeeld wanneer iemand mijn hart heeft gebroken. Ik focus dan toch op dankbaar zijn voor de lessen die ik uit de relatie heb mogen leren. En stuur diegene love and light. Always.
  5. Loslaten van verwachtingen. Big one! Jaren geleden kon ik mijn verjaardag bijvoorbeeld compleet laten verpesten doordat mijn ex niet precies het grootse feest dat ik me voorgesteld had voor me had geregeld. Nu verwacht ik niets meer, van niemand. Daardoor ben ik blij met alles wat ik zomaar mag ontvangen. Deze geldt overigens ook op grotere schaal. Ik geloof dat iedereen bij zijn of haar geboorte een soort van treinticket heeft gehad. Je kunt maar beter dankbaar zijn dat je een bepaalde bestemming hebt en je overgeven aan de weg die je daar naar toe leidt, dan hopen op een eindstation dat niet op je kaartje staat.
  6. Stoppen met roddelen, (ver)oordelen en negatieve praat. Wij vrouwen kunnen snel negatief over anderen praten. Ik zeg niet dat ik dit nooit meer doe, ik ben ook geen heilige, maar op het moment dat ik mezelf erop betrap roep ik het onmiddellijk een halt toe. Me inleven en begrip voor iemands situatie opbrengen helpt hierbij.
  7. Nivea smeren. Oftewel Niet Invullen Voor Een Ander. Minder aannames maken. Dingen gaan soms een eigen leven leiden in je hoofd terwijl er in werkelijkheid niets aan de hand is.
  8. Verantwoordelijkheid nemen voor mijn leven. Ik geloof dat de situaties in mijn leven een reflectie zijn van wat er in mij leeft. Ik ben geen slachtoffer van de omstandigheden, maar creëer mijn omstandigheden zelf.
  9. Me omringen met positieve mensen. Je wordt het gemiddelde van de vijf mensen met wie je je het meest omringt. En ja dat betekent dat ik in de loop der jaren mensen achter me gelaten heb.
  10. Negatieve emoties doorvoelen en er laten zijn. Wanneer ik ook de negatieve emoties doorvoel en er laat zijn, merk ik dat ze sneller wegtrekken. Vroeger liep ik er graag (letterlijk) voor weg, waardoor ik weken met een sluimerend negatief gevoel onder de oppervlakte rondliep. Nu ga ik ermee zitten, voel wat het me wil vertellen en ga weer verder.
  11. Letten op wat ik eet en drink. Je lichaam is een prachtige machine, die om optimaal te functioneren de juiste brandstof nodig heeft. Zo min mogelijk alcohol, koffie, suiker, vlees en zuivel. Zo veel mogelijk water, groene smoothies, verse groenten en fruit.
  12. Zorgen voor een opgeruimde omgeving. Laat ik maar meteen met de deur in huis vallen. Ik ben een sloddervos en aan poetsen heb ik een gruwelijke hekel . Maar een schoon opgeruimd huis zorgt wel voor een opgeruimd hoofd. Dus heb ik sinds beging dit jaar een schoonmaakster. Best idea ever!
  13. De natuur in. Hardlopen, wandelen, fietsen, de vorm doet er niet toe. Wetenschappers hebben bewezen dat bepaalde patronen in de natuur rustgevend werken op de menselijke geest. En daar maak ik dankbaar gebruik van.
  14. Regelmatig sporten. Speaking of which….